Zadzwoń
lub wypełnij formularz
Programowanie w metodykach zwinnych (Agile)
- bardzo szybkie tworzenie oprogramowania a w szczególności bardzo szybkie dojście do etapu działającej aplikacji spełniającej podstawowe potrzeby klienta
- możliwość rozpoczęcia pisania aplikacji przy nie do końca określonych potrzebach klienta
- możliwość modyfikacji założeń projektu jak również kształtu projektu w czasie pracy bez szkody dla budżetu czy jakości pracy (zmiany założeń są częścią metodyki). nawet późne zmiany w specyfikacji nie mają destrukcyjnego wpływu na proces wytwarzania oprogramowania
- podstawową miarą postępu jest działające oprogramowanie – dzięki temu inwestycja klienta jest bezpieczna i jest małe ryzyko nieudanego projektu.
- brak kosztów wynikających ze zmian w stosunku do pierwotych założeń
- bliska, dzienna współpraca pomiędzy biznesem a deweloperem,
- bezpośredni kontakt, jako najlepsza forma komunikacji w zespole i poza nim,
- ciągła uwaga nastawiona na aspekty techniczne oraz dobry projekt (design),
- samozarządzalność zespołów,
- możliwość rozpoczęcia pracy bez określonego budżetu, określonych wymagań lub określonych ram czasowych pracy
- stałe bieżące kontrolowanie budżetu, możliwość uzyskania
WSPÓŁPRACA Z KLIENTEM W METODYCE ZWINNEJ
Metodyki zwinne wymagają trochę innego podejścia do współpracy pomiędzy klientem a dostawcą niż tradycyjne: analiza potrzeb – projekt – wykonanie – żądania zmian – dodatkowe koszty związane ze zmianami w stosunku do projektu. W tych metodykach nie występują koszty dodatkowe związane ze zmianami. Współpraca z kientem wygląda następująco:
- spotkaniu otwierającym na którym zebrane jest to co klient wie na temat swoich potrzeb
- opracowanie makiety rozwiązania – w tym różne warianty do dyskusji. Obejmuje to utworzenie prototypu interfejsu użytkownika, oraz prototypy eksportowanych i importowanych danych (np. arkusze excel i pliki tekstowe).
- dyskusja makiety. Klient na tym etapie dokonuje dokładnego przejrzenia prototypu, jego zgodności ze swoim workflow, oczekiwaną ergonomią itp. Jeżeli są jakiekowiek rzeczy które można zmienić na etapie makiety: powrót do punktu 2
- wybranie pierwszych funkcjonalności do zaimplementowania w ramach pierwszego wydania aplikacji żeby uzyskać zrąb systemu, ustalenie szacunkowego kosztu wykonania tych funkcjonalności.
- Programiści BV Grupa implementują wybrane do danego wydania aplikacji funkcjonalności
- Dyskusja z klientem: podsumowanie dotychczasowych osiągnięć i dotychczas wykorzystanego budżetu
- ustalenie jakie modyfikacje powinny być wykonane w istniejącej części programu, wybór kolejnych funkcjonalości do implementacji i ustalenie szacunkowego kosztu wykonania następnej iteracji prac.
- powrót do punktu 5.
Liczba kolejnych iteracji rozwoju projektu w tej technologii jest dowolna aż do pełnej realizacji aplikacji zaprogramowanej na miarę Klienta.
DLA KOGO PRZEZNACZONA JEST TAKA METODYKA
Metoda idealnie sprawdza się w przypadku projektów realizowanych dla sektora MSP, gdzie nie ma potrzeby przygotowywania szczegółowej dokumentacji projektowej, a liczny się krótki czas wykonania projektu.
Idealnie sprawdza się również przy systemach klasy enterprise dla których występuje jedna z przesłanek:
- klient ma określony budżet i chce go optymalnie wykorzystać
- ważny jest szybki czas dostarczenia projektu
- projekt jest niewielki i klient chce uniknąć kosztownego etapu analizy wymagań, projektu aplikacji itp.
- założenia co do projektu mogą się zmienić w trakcie pracy i klient chce uniknąć płacenia za zmiany w aplikacji w stosunku do pierwotnych założeń.