Zadzwoń

lub wypełnij formularz

Programowanie w metodykach zwinnych (Agile)

Jedną ze specjalności naszej firmy jest programowanie w metodykach zwinnych (agile) a wszczególności w zmodyfikowanej przez nas metodyce extreme programming (programowanie ekstremalne). Są to metodyki programowania, których zaletami są:

  • bardzo szybkie tworzenie oprogramowania a w szczególności bardzo szybkie dojście do etapu działającej aplikacji spełniającej podstawowe potrzeby klienta
  • możliwość rozpoczęcia pisania aplikacji  przy nie do końca określonych potrzebach klienta
  • możliwość modyfikacji założeń projektu jak również kształtu projektu w czasie pracy bez szkody dla budżetu czy jakości pracy (zmiany założeń są częścią metodyki). nawet późne zmiany w specyfikacji nie mają destrukcyjnego wpływu na proces wytwarzania oprogramowania
  • podstawową miarą postępu jest działające oprogramowanie – dzięki temu inwestycja klienta jest bezpieczna i jest małe ryzyko nieudanego projektu.
  • brak kosztów wynikających ze zmian w stosunku do pierwotych założeń
  • bliska, dzienna współpraca pomiędzy biznesem a deweloperem,
  • bezpośredni kontakt, jako najlepsza forma komunikacji w zespole i poza nim,
  • ciągła uwaga nastawiona na aspekty techniczne oraz dobry projekt (design),
  • samozarządzalność zespołów,
  • możliwość rozpoczęcia pracy bez określonego budżetu, określonych wymagań lub określonych ram czasowych pracy
  • stałe bieżące kontrolowanie budżetu, możliwość uzyskania

WSPÓŁPRACA Z KLIENTEM W METODYCE ZWINNEJ

Metodyki zwinne wymagają trochę innego podejścia do współpracy pomiędzy klientem a dostawcą niż tradycyjne: analiza potrzeb – projekt – wykonanie – żądania zmian – dodatkowe koszty związane ze zmianami w stosunku do projektu. W tych metodykach nie występują koszty dodatkowe związane ze zmianami. Współpraca z kientem wygląda następująco:

  1. spotkaniu otwierającym na którym zebrane jest to co klient wie na temat swoich potrzeb
  2. opracowanie makiety rozwiązania – w tym różne warianty do dyskusji. Obejmuje to utworzenie prototypu interfejsu użytkownika, oraz prototypy eksportowanych i importowanych danych (np. arkusze excel i pliki tekstowe).
  3. dyskusja makiety. Klient na tym etapie dokonuje dokładnego przejrzenia prototypu, jego zgodności ze swoim workflow, oczekiwaną ergonomią itp. Jeżeli są jakiekowiek rzeczy które można zmienić na etapie makiety: powrót do punktu 2
  4. wybranie pierwszych funkcjonalności do zaimplementowania w ramach pierwszego wydania aplikacji żeby uzyskać zrąb systemu, ustalenie szacunkowego kosztu wykonania tych funkcjonalności.
  5. Programiści BV Grupa implementują wybrane do danego wydania aplikacji funkcjonalności
  6. Dyskusja z klientem: podsumowanie dotychczasowych osiągnięć i dotychczas wykorzystanego budżetu
  7. ustalenie jakie modyfikacje powinny być wykonane w istniejącej części programu, wybór kolejnych funkcjonalości do implementacji i ustalenie szacunkowego kosztu wykonania następnej iteracji prac.
  8. powrót do punktu 5.

Liczba kolejnych iteracji rozwoju projektu w tej technologii jest dowolna aż do pełnej realizacji aplikacji zaprogramowanej na miarę Klienta.

DLA KOGO PRZEZNACZONA JEST TAKA METODYKA

Metoda idealnie sprawdza się w przypadku projektów realizowanych dla sektora MSP, gdzie nie ma potrzeby przygotowywania szczegółowej dokumentacji projektowej, a liczny się krótki czas wykonania projektu.

Idealnie sprawdza się również przy systemach klasy enterprise dla których występuje jedna z przesłanek:

  • klient ma określony budżet i chce go optymalnie wykorzystać
  • ważny jest szybki czas dostarczenia projektu
  • projekt jest niewielki i klient chce uniknąć kosztownego etapu analizy wymagań, projektu aplikacji itp. 
  • założenia co do projektu mogą się zmienić w trakcie pracy i klient chce uniknąć płacenia za zmiany w aplikacji w stosunku do pierwotnych założeń. 

Zadzwoń

lub wyślij formularz